Provozní zisk výrobce sportovního oblečení Puma vloni mírně klesl

Žena v Puma oblečení

Provozní zisk německého výrobce sportovního oblečení a obuvi Puma v loňském roce klesl o tři procenta na 621,6 milionu eur (zhruba 16 miliard Kč). Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě. Potvrdila zároveň, že v letošním roce počítá s provozním ziskem v rozsahu od 620 do 700 milionů eur. Varovala nicméně, že podmínky na trhu zůstanou obtížné, a to navzdory velkým sportovním akciím, například letním olympijským hrám a mistrovství Evropy ve fotbale.

Reakce na výkyvy měnových kurzů

„Očekáváme, že v roce 2024 budou přetrvávat geopolitické a makroekonomické problémy i výkyvy měnových kurzů. Tyto faktory už v roce 2023 vedly ke slabší spotřebitelské náladě a nestabilní poptávce,“ uvedla firma.

Odvětví sportovního oblečení se v poslední době potýká s růstem nákladů na materiál a dopravu. Zároveň čelí slabší poptávce, protože spotřebitelé v důsledku vysoké inflace zaujali opatrnější přístup k výdajům, napsal agentura Reuters.

Spolupráce s maloobchodními partnery

„Vzhledem k tomu, že se společně se svými maloobchodními partnery snažíme překonat toto přetrvávající obtížné prostředí, očekáváme slabší první polovinu roku,“ uvedl šéf podniku Arne Freundt. „Na ziskovost v první polovině roku 2024 bude mít nadále negativní vliv i pokračující nepříznivý vývoj měnových kurzů,“ dodal.

Tržby v loňském roce vzrostly o 1,6 procenta na 8,6 miliardy eur. Po očištění od výkyvů měnových kurzů se zvýšily o 6,6 procenta.

Zdroj: ČTK

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *